jom ikut ku

Friday, January 22, 2010

Lembaran baru..semangat baru..

assalamualaikum ...
sudah hampir tiga bulan blog kesayanganku ini diabaikan..bukan sebab malas tp menyampahdgn sikap manusia yg hya berani ckp belakang .. kes ni masa sem 7 di upsi dulu ada seekor serangga yg x puas hati dgn aku buat kacau di sini..aku tak suka org yg mcm tu..drpd berlarutan lebih baik aku privatekan blog ni..xde sape2 bleh masuk..sesungguhnya aku tahu sape org yg berkaitan itu mudah-mudahan kehidupan dia diberkati Allah hendaknya..

skrg dah masuk lembaran baru..hal yg lama sudah dilupakan..aku kini dah memasuki alam praktikal iaitu menjadi seorang guru pelatih selama 5 bulan start dari 18/1/10 - 14/5/10.ditempatkan di sekolah Sek Men Temenggong, Kati Kuala Kangsar. menetap di kuaters guru yg selesa, murah dan aman damai suasanya.. sudah seminggu di sini..semua aktiviti berjalan dgn lancar..mendengar nasihat2 guru2 yg berpengalaman..meninjau sini sana sambil2 buat report ROS dulu..1/2 nt baru betol2 start praktikal..x sabar rasanya nak ngajo hihi :)

banyak hikmah di sebalik kejadian yg berlaku..nape aku ckp gini? ceritanya mcm ni..pada awal2 tau penempatan praktikal aku ditempatkan di sek men raja muda musa..sekolah tu betol2 di pekan kuala..tp keadaan jd kelam kabut sb pengetua rejct nama kami..sekolah tu amik 3 org je guru pelatih ..sungguh demand pengetua itu huh!! kata cikgu cikgi sekolah ni pengetua sekolah tu mmg mcm tu almaklumla berpangkat datin..dipikir2 balik, nasib baik kene reject..ade hikmahnye sb aku dpt sekolah yg sgt best! biarpon di ceruk hulu tp yg penting seronok....


p/s mula pd hari ni..aku nk rajin la update blog ini.. :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails