jom ikut ku

Thursday, February 17, 2011

kehidupan sekarang


  • hari ni hari jumaat 18/2/2011..sekarang jam baru pukul 10.15 pagi..haikal dah tido, toilet dah basuh, rumah dah kemas cuma tinggu kain siap dalam mesin basuh,,sementara tu aku bukak blog2 kawan..seronok baca pasal diorang..blok yang selalu aku baca ialah blog adikja, cik mila, kak liya..semua mengenai kisah hidup harian masing-masing...sedih jugak baca kisah kak liya yang berjauhan dengan husna dan abahnye..banyak kan bersabar ye kak..
haikal dan ayahnye solat hihihi
  • kehidupan aku sekarang cam mane plak ? Alhamdulillah cukup sempurna dengan nikmatnya..aku dekat dengan anak dan suami, mak pon ade sekali duk sini..memang xde masalah kerinduan lagi...sekolah pon ok..yang bagusnye sekolah ni adalah tidak menyusahkan cikgu2 sebab sekolah ni pencapaiannye level biasa2 sajek berbanding dengan sekolah yang pencapaiannye tinggi..kalo semua nak bagus yang parahnye cikgu la kan..sekolah ni ala-ala kadar sajek huhu..tapi kena hati2 jugak sebab trend mak bapak org bandar ni lain sikit..suka nak komplain macam2..ada satu kes. ini Puan Ding yang cerita..Puan Ding ni merangkap penyelia petang aku lah..kes ni mmg kes hangat dalam meeting semalam..ada sorang bapak budak cina pernah lempar buku sekolah anak dia kat Puan Ding kata cikgu sekolah ni tak guna sebab x tanda buku anak dia...perghhhh hangin je kan bila dengor mcm tu..padahal mmg anak dia pemalas belajor..g sekolah pon tido je kojenye..puas dah cikgu marah, tengking, pujuk..suma x nak..member aku pon ckp muka budak tu pon mcm tayar jek...poyo...perghh geramnye..nasib baik aku x ajor kelas tu hihi..bapak budak tu mmg selalu salahkan cikgu dan sekolah..misal kata ada sebarang surat siaran dr sekolah..sepatutnya keje cikgu hanya agihkan surat tu melalui anak kemudian anak akan bg pd ayah kan..ini tak..bapak budak tu demand kuat nak suh sekolah pos kat dia...poh palehhhhh bapak mcm ni...ko buat mcm tu cikgu2 lagi menyampah kat anak ko..lantok ler
syukur alhamdulillah
  • SMK Danau Kota ni idok le bagus sgt tempatnye...kebanyakann student2 bertaraf hidup yang sederhana sajek..ramai dr golongan yang duduk di flat2 belakang sekolah tu..tapi trend mak bapak demand mengalahkan org2 berpangkat..pencapaian anak xde lah bagus mana pon..kalo ade aktiviti hampagas la nak dtg especially budak2 cina, tapi kalo budak2 cina x dtg mmg lengang la sekolah tu hihi...
  • Ape pon yang berlaku di sekolah..aku tetap dengan tugas aku sebagai seorang pendidik..terus mendidik anak-anak demi masa depan bangsa dan negara..mudah mudahan kerjaya ini diberkati Allah hingga ke akhirat...
  • alamak! haikal dah merengek..mesin basuh pon dah berdecit tanda kain dah siap..bersiaran lagi kita di entry lain yek...daaaaaaaaa....
love u sayang...mmmuah




3 comments:

~Adikja~ said...

hehehe...aku pon rajin menjenguk baca blog ko..thanks sbb sudi baca rutin harianku....x pe cikgu dayah...byk sabar ngan kerenah anak murid tu...x mencabar jugak kalau anak murid baik je kan....hehehe

nur_hai said...

betol2..seronok ngajo yang degil2 tu..sebab dpt tengok hasil dia..kalo kita berjaya tackle derang mesti derang jd org berguna nanti hikhik

azzey said...

Mendidik adalah tugas yg mulia....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails