jom ikut ku

Friday, April 15, 2011

masih tercari-cari

salam semua...

agak-agak korang kenapa saya buat tajuk entry macam tu?? yea....memang itu lah diri saya sekarang..masih tercari-cari..apa yang saya cari pun saya tak tau

bila baca-baca luahan hati, pendapat, kisah hidup blogger2 lain..macam-macam spekulasi yang boleh di buat...bila baca je menda tu mesti berbalik kepada kisah hidup saya semula..saya adalah seorang cikgu..hurmmmm

tak dinafikan kerja sebagai guru sangat mencabar....plak2 time sekarang ni..sebok nak exam pertengahan tahun..byk pesediaan kena buat..sy guru sejarah, sy juga guru PSV...dua2 subjek sy boleh kuasi sebab dua2 adalah opsyen sy...sedih jugak bila majoriti guru2 petang yg ajar PSV adalah bukan opsyen..ada guru agama, BI, mate, sains..semua blur2....xpe kawan2 kalau x tau boleh rujuk sy yer..sy sentiasa membantu

jadi seorg cikgu..nak tido mlm pon x lelap..memikir mcm mana nak bantu anak2 supaya diorang boleh belajar dan minat nak belajar..baru sy tahu mcm ni lah perasaan cikgu2 sy dulu..huhu

dengan kudrat dan kebolehan yg ada insyaAllah sy akan berjuang mengikut jalan ini....buat masa skrg x tau lg apa yang sy cari...ya Allah ya tuhanku lapangkan dada hambamu ini dalam menerima segala ketentuanmu....amin....

ini sajalah penyejuk hati sy..anak ibu yang somel....

moga2 haikal menjadi anak yg soleh dan bijak bila basar nt..mmmmmuuahh!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails