jom ikut ku

Saturday, September 13, 2008

dugaan bertunang....

hmmm...byk yg aku bc pasal alam petunangan dalam tenet..majoriti cite psl dugaan...dugaan..dugaan...x telepas jgk aku..aku pun mcm tu..manyak dugaan tuhan kasi..nak uji kami berdua huhuhu...aku sbg student sepenuh ms, dia dah bekerja..beza umur kami bedua pun agak jauh jgk..6 tahun..tp nape ye..kekadang x de problem pape pon bleh gaduh jgk..rindu pon jd point nak gaduh huhuh!! kekdg mls lyn sgt prasaan ni tp terlyn jgk..mgkin salah aku..ciri-ciri kebudak-budakan tu ade lg dlm diri ni..tp skrg dlm proses nk mematangkan diri=p
dah setahun lebih kami betunang..tp tetap rs mcm bru smlm je kenai heheh (gaduh tetap gaduh jgk;p) gaduh manja kunun..nak tau rahsia nye..rahsia ni hasil kajian aku keatas hubungan aku ngan si dia selama beberapa tahun ni..yg pertama ungkapan 'Love u' n yg kedua ungkapan 'maaf'..bagi aku dua ungkapan ni dianggap satu ungkapan azimat..jgn lah jeemu untuk ucap syg pada si dia dan sentiasa saling bermaaf maafan...bukan ari raye je nk bermaaf-maafan tau=p..idup berhubungan memang kena dan mmg wajib memaafkan dan meminta maaf..sb bg aku itulah penawar segalanya...penah dulu lepas 2 3 bulan kami betunang..aku diberitahu kami ne pospone mjlis kawen sb ne kasi peluang kat adik die dulu huhu..mula2 jiwa agak kacau jgk (bese la pompuan hikheee=p) tp sbeno nye x de pape pon..rileks je...aku kan sporting..x kesah pon..x de ape yg nk dikejar tmbh2 plak aku blaja lagi..he..
jika dipikir scr lebih rasional lagi..betunang lme2 ni ade kebaikan nye jgk..dlm ms betunang ni aku lebih byk kenali diri dia..ape yg kurang boleh diperbaiki..idak lah dah kawen nt bru tau huhuhhu kne prangai mcm setan?amacam..parah hukhu...smpai skrg aku ttp sygkan die wlupun kami jarang berjumpa..sikap saling mempercayai tu penting..aku pecaya die n die pecaya aku..tp soal jodoh tu tetap ketentuan Ilahi..kt ne terima seadanya..Doakan kami sampai ke jinjang pelamin yer...=p
pada kengkawan yg sedang dilamun cinta..sesungguhnya cinta itu satu anugerah dr Allah..amalkan doa yg aku karang kat bawah tu..byk kan besaba..sesungguhnya sabar itu indah dan ianya separuh drpd iman....tata


hasil nukilan ini diterbitkan sb aku ngah boring wat assigmen yg x sudah2 ni...huhuhuhu

2 comments:

Anonymous said...

cepat lah kwen dayah oii..kurangkan dugaan..hihihi.. btol kot mmg byk dugaan..byk2 bersabar je lah...

Anggerik putih said...

betol-betol...kalu dah kawin mesti hilang dugaan tu semua...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails