jom ikut ku

Wednesday, August 19, 2009

apo dah jadi ngan aku??

mak aii...masuk semalam lima hari aku bercoti ..coti sendiri..dua kelas aku ponteng..malas tol aku nk balik sini..kelas nye dah le sejam sehari..pogi pon rasa x bebaloi jek hehe....cerita mggu lepas----------->
mggu lepas aku dan husben balik ke muar, ada perjumpaan family di rumah atok dia..memang happening gila lah g sana..walaupun aku ni org baru dlm fmly tu tapi keserasiaan tu ade lah sb aku pun berasal drpd big family jugak...kira macam dah biasa dgn suasana macam tu...jumaat petang aku balik KL, siap2 mlm tu tak terus gerak tap singgah melantak Mcd dulu hehe..dah tgh malam baru pelan2 gerak ke MUar..aku x mau drive memalam hari dgn alasan rabun malam (padahal nak tdo aje) hehe...sian kat hubby drive sensorg xde org teman...sesampai je terus depan umah..sampai dlm kol 4.30a.m gitu..sesampai je di rumah..mak mertua cakap..."esok pas2 subuh hidayah ikut mak g umah atok dulu sb nak ne bawak periuk besar, derg nak pakai tuk masak nasi, along x yah ikut sb along penat bawak kete, along g ngan ayh pegi tgh hari nt sekali ngan adik faizah" hah?? huhu...balasan yg ditimpa sb aku asik tdo je dlm kete sepanjang perjalanan tadik....tp beh jugak pegi awal2 ke rumah atok, bleh tolong2..wat keje2 yg patut..selalunya klu ada majlis aku suka g awal2 sb kita tau keje nak buat klu dtg lambat2 nt jadi blur2..x tau nak wat ape..dah le aku pendatang baru..kene la pepandai bawak diri...majlis ni sebenarnya permintaan drpd atok..hasrat atok suh anak2 dia suma balik..kompol ramai2 pastu wat bacaan tahlil untuk arwah2..seronok sgt2...stat mgrib kami semua bersembahyang jemaah kemudian baca yasin dan bertahlil..tggu isyak, berjemaah kemudian bersalam salaman sesama ahli keluarga..part yg paling beh time makan..yuhuuuuu BBQ (ikan, ayam, sotong, udang), soto, pagedel..nasi lomak..salad....mak aiii !!! aku hantam belaka sampai moncit perut ni hehehe..dah satel suma2 rehat2 jap pastu kemas2 balik rumah semula...majlis ni akan dibuat setahun sekali kira mcm fmly reunion ler...
x sabo nak tggu tahun depan punye plak...
di bawah di serta kan sedikit gambar ketika majlis tersebut berlangsung..gambar ini di curik drpd blok cik nor (ibu saudaraku) hik heeeeee;)
time makan

sesudah solat..sume bersalam salaman

ni cik acid sedang bg sikit penerangan dan pendapat berkaitan perjumpaan

khusyuk mendengar


itu suamiku dgn kain pelekat nyer :p

ibu dan bapa saudaraku..

ni ngah salam2..telekung pink yg cumel tu..itu lah aku..:p
ngah wat menda tu? cam sedang membelasah org je hahha
p/s.....pandai adik amik gambo..beso nt bleh jadi potograper:p






2 comments:

jai@jezz said...

ramai jugak yerk family husband akak.. biasa la.. org baru dlm family.. mesti kene tunjuk rajin.. bg mak mertua sayang.. ngeh ngeh ngeh..!

nur_hai said...

memang ramai..tu x tgok lagi fmly sy sendirik..kui2..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails