jom ikut ku

Monday, December 6, 2010

detik2 indah...Part 1

  • Sesungguhnya Allah maha mendengar lagi maha berkuasa..apa yang aku pohon darinya sememangnya dimakbul sempurna..ketika berdoa memang selalu aku pohon agar dipermudah segala urusan..'urusan' yang dimaksudkan adalah urusan posting dan urusan bersalin...kita tak tau macam mana nak rancang semua ni tapi ape yg boleh buat hanya memohon pada yang Esa..rupa2 nya apa yang ditentukan semua berdasarkan apa yang kita minta..syukur padamu ya Allah..semua jalan yang Allah beri, semuanya dipermudahkan...memang tak disangka-sangka..Allahu Akbar!
  • Dalam minggu yang sama dengan urusan posting..hari khamis tu semua urusan dah siap..balik je rumah terus dapat tanda2 nak bersalin..petang khamis tu aku dah rasa sakit2 pinggang, sakit pinggang tu rasa macam lenguh2 seolah2 kita buat kerja berat je..x detete lagi itu tanda2 nak bersalin...penat duduk aku baring2..rehat2..tapi perut memang dah sarat..nak bangun pun dah x berapa nak larat..
  • Malam tu seperti biasa nak tido..tapi sebelom tido tu aku sempat bercakap ngan baby..inilah dialognye ..ingat lagi hehehe......."baby, ibu dah siap semua dah pasal posting..kalo baby nak kluar boleh da ni..kalo baby kluo cepat, ibu boleh sihat cepat..sebab nanti ibu dah kene start keje" pastu aku pon tido.....ntah2 baby dengar kut... dalam pukul 12 lebih gitu tetiba rasa macam sakit bebeno perut ngan pinggang..kejap2 rasa..pastu selang 15 minit rasa semula..aku dah syak ini mesti tanda2 alarm contruction yg mcm kwn2 ngan misi2 cakap nih..sebab dia kejap2 sakit pastu lega..pastu dtg balik...pastu kejap2 nak kencing..masa kencing xde lagi tanda2 besar tuh..aku biokan dulu...bila lega sikit aku dapat lah tido kejap...tapi memang tido2 ayam je malam tu..sakit tu dtg lagi sampai la keesokan paginya....
  • Azan subuh berkumandang dari masjid, aku bangunlah tuk mandi solat suma...tetiba rasa ada lendir + darah keluar..lendir tu macam putih telur ayam tuh..sikit je kluo nye..tya kat mak, mak kata tu dah tanda2 besar nak bersalin tu..pintu rahim dah terbuka..wahhhhh!! exited bangat la aku..hehe..tapi pagi tu sempat lagilah aku solat subuh siap makan nasik lemak sepinggan yang mak masak...mak ckp " haihhhh..dah sakit2 pon sempat lagi makan tuh!" yela..kena la makan takut kang kempunan nasi lemak plak..hihihi
  • barang2 keperluan tuk ke sepital dah lama aku siapkan masuk dlm kereta..so xde kelam kabut pon pagi tu..aku dan abg bersiap2, dalam pukul 8 lebih kami pon bertolak ke HKL..jem jugak jalan pagi tu..sabau je la...aku duk menahan sakit ni sabau je lah..walaupon dekat tp jenuh jugak nak sampai ke sepital tu..riso terberanak dlm keta jek..akhirnya sampai jugak ke HKL..masalah parking plak xde huhu...terpaksa parking luar sepital..jauh jugak kena berjalan masuk ke dalam..xpelah memang saja nak jalan2 kasi jalan cepat bukak..pelan2 abg pimpin masuk ke sepital bersalin HKL..
  • sampai di kaunter..kene daftar dulu..haihh daftar pon bleh tahan lamanye, mcm2 diorg tye..macam2 nak isi borang..nasib baik lah aku jenis sakit yg sikit2 jek boleh tahan lg..ade jugak yg dtg daftar tu mcm dah nak terberanak sangat...pas siap test2 urin suma..tunggu nama dipanggil...dalam 10 minit jugak duk tunggu..pastu ade sorang doktor panggil..pegi la kat dia, doktor plak tye macam soklan mencabar..tye pasal tahun dtg period lah dan blabla..aku hantam je suma sebab x dan nak pikir detail kihkihkih...pastu dia suh masuk bilik pemeriksaan..huuu kompem nak kene 'seluk' ni..xpe lah redho jer...mmg dalam pale otak dah set "redho je semua ni sebab mmg kene redah dan bersemangat"..perlu ada kekuatan mental dan fizikal.....bebaring dan doktor pun seluk.....rasa punya rasa dia ckp bukaan rahim dah 3cm..wuuuuuu kene masuk wad..misi bagi baju sepital suh tukar..masa tu aku dengar org sebelah duk mekik2 "sakit...sakitnyaaa..aduhhh"sempat lagi intai org..hehehe....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails