jom ikut ku

Thursday, March 26, 2009

~hidup ini~

apakah makna hidup ini? persoalan ini membuatkan aku termenung sendiri..setiap kali bersendirian, mengelamun..mesti aku tepikir pesoalan ni.."apa makna hidup ini?"....bila tgok warna warni pentas persembahan..tgok pejalanan manusia dgn aktiviti masing-masing..tgok kereta lalu lalang..aku slalu mngelamun..dan dlm hati berbisik "bagaimanalah agaknya stuasi kalau aku mati suatu hari nanti..aku xkan dpt melihat warna2 dunia..x kan dpt lg sedut udara..asap ..bau..mendengar..betapa ngerinya waktu itu x dapat aku bygkan..tetapi hakikatnya semua org akan merasai waktu itu iaitu 'mati'...tahun ni umur aku mencecah 23 tahun..rs mcm muda lg tp dlm pale otak mcm2 aku pikir..kerjaya,mak ayh,bakal suami..wah!! betol ke aku nak kawen ni huhu..bagi aku hidup ini memerlukan byk pengorbanan..adakah berkahwin mengorbankan ms depan dan cita2 aku? OOoh tidak mungkin mcm tu..bagimanalah agaknye penerimaan fmly bakal mertua aku nt..tgok bakal suami pun, siang malam die bekerja..katanya semua untuk ms depan kami berdua..aku doakan semuanye berjalan lancar dengan apa yg drancang..aku percaya semua org didunia ni Allah dah tetapkan bahgian masing2..jgnlah kita bersikap cemburu dgn org lain..sesungguhnya cemburu itu membinasakn diri kita sendiri..x dinafikan sikap cemburu mmg satu sikap lumrah manusia normal..klu xde sikap tu bemakna x normal lah org tu hehe.. nasihat aku, sekiranya kita ade tercalit cemburu pd seseorg jgn biarkan perasaan tu menguasai kita, sebaliknya kita doakan kebaikan pd org tu nescaya kita akan rs tenang je..x caya try lah..
apa2 pun berlaku hidup mesti diteruskan..teruskan usaha..percayalah, selagi kita bernyawa..kita aplikasikan lah sebaik mungkin hidup ini..jgn persiakan dgn perkara2 yg merugikan..hidup ceria2 slalu dan yg PALING PENTING...bertakwa dan teruskanlah beribadah kepada ALLAH s.w.t..sesungguhnya dr Dia kita dilahirkan dan kepada Dia juga kita akan kembali..

2 comments:

dir&fara said...

semoge ida dan bakal suami akan tabah menghadapi hari2 yg mendatang nanti.. ingat slalu, usie sesebuah hubungan tu bukan ukuran untuk kite hidup terus bahgia.. ade mase kite gembire, ade mase kite bermasam muke.. tapi jangan terlalu ikutkan hati..

nur_hai said...

betol tu dir...dir sentiasa bg sapot kat ida kan..thanks u so much

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails