jom ikut ku

Monday, June 28, 2010

ape2 ajer...

assalamualaikum...
  • sebelum cik abg bangun mandi untuk ke tempat kerja, sempat lagi nak bercocet-cocet kat blog kesayanganku ini..sarapan dah siap beli, hari ni x mau masak..kemalasan dan jemu!!..cuma masak air je..
  • sebenarnya dari ari ahad ari tu lagi nak tulis entry ni tapi ada je kekangan masa yg perlu ditempuhi..ada apa dengan hari ahad?? kecoh tol la aku hihihi......sebenarnye nak bercerita hari ahad baru ni merupakan hari yang paling aku senang hati..dari pagi sampai lah ke malam..apa yang aku buat sampai happy bebeno tuh!! sebelom ni kan aku penah cerita pasal g wat check up pakai ultra sound tapi x dapat kesan baby tuh..hmmm aku dan abg x puas hati, hari ahad tu kami pergi ke Klinik Kita [swasta] kat bandaraya sentul tu..nak mintak wat scan dan nak tgok perkembangan bayi..bila di scan doktor tunjuk baby kat screen tuh....waaaaah subhanaAllah..maha suci Allah..macam x percaya ada menda hidup dalam perut kita, doctor tunjukkan tgn dia, tulang belakang, dan nmpk denyutan jntung dia tapi kecik lg jantungnye..doktor kata semuanya ok...bila dia ukur baby tu..katanya ni dah 17 minggu lebih neh..sedangkan kiraan dlm kad baru 16 minggu..dia kire2 due date terkena 30/11 plak...wadddduhh!! sama dgn tarikh lahirnya ibunya lah..hehe..ikut pengetahuan dr pembacaan aku, jarang sgt dapat jangkaan tepat dlm kiraan due date..dalam banyak2 tu ada 2% je yg tepat..tu kira betul2 hibat la tu..ada yg 2 minggu awal dan ada yg lewat 2 minggu..aku bajet due date aku ni antara pertengahan bulan 11 atau awal bulan 12 lah..kira kena prepair betul2 lah time tu [mintak2 awalkan sikit, cpt abes pantang..mane tau bulan 1 dah kene start koje huhu ].
  • senang je hati rasanye bila dgr dan tgok sendiri zuriat yg sedang aku kandung kan ni..abg pun tersenyum lebar..mane x nye, dari mlm tu lg..dia plak yg lebih2 ajak g scan..risau katanye..tapi skrg dah lega..Alhamdulillah..lepas ni kene jg kesihatan baik2 demi anak dan diriku sendiri...
  • ekoran drpd gembira, tetiba jadi berelera nak mkn..ape lagi aku ajak abg p lunch kat kg baru lah..mmg tempat feberet aku mkn kat situ..seronok kat situ, mcm2 makanan ade dan yg paling best ikan bakar ngan jus buah dia huuuuuu kecur air liur da nih!! duk sana makan selagi daya..amik ikan pari bakar, ulam2, daging goreng kunyit, dan kerang...tgh2 syok makan ade plak org gaduh kat depan kedai tuh..gaduh pasal langgar lari..aku dgr org sebelah duk cerita, katenye cam ni..org kete volvo tu nak cepat [nak p mne ntah] pastu terlanggar org nek moto pastu org kete tu x mau berenti..wat2 taktau je..pe lagi org yg sekeling nmpk tu kejo la kete tu..bila kete tu berenti pe lagi ada sorang abg tu g hempuk ngan helmet kat cermin kete depan org tu..fuhhhh!! marah punya pasai retak seribu cermin kete org tu..kira fadan muka jugak lah org kete tu..sape suh buat mcm tu kan...hmmm lantak dema lah yg penting aku dan abg mkn sampai kenyang....tersadai....he
  • balik dr lunch kami bercadang nak g rerehatkan minda nih...so g lah lelepak kat tasik titiwangsa..duduk2 bawah pokok sambil hirup udara segar sambil baca2 paper..cuaca pon santai je..x panas sgt...sampai tertido2 abg kuh huhuhu..tgok jam dah pukul 3.00 cepat2 kejutkan abg ajak balik..dah lewat nak solat zohor ni..walaupon hati senang, perut kenyang, jiwa tenang..solat jgn diabaikan..itulah prinsip kami suami isteri ...
  • balik rumah terus solat pastu rehat tgok tv plak....menjelang petang tetiba tekak ni rasa nak mkn sesuatu yg best jerrr.....eee nak bodek abg lah ajak g mkn kat Pelita Nasi Kandar ..x mau kedai pelita lain..nak mkn kat kedai pelita kat tepi KLCC tuh!! hehe..abg x ckp byk..terus je ckp "hocey yang...pas magrib siap2 kite g mkn sana k"kenyang mkn kat kg baru tadi x abes lg..da nak smbung mkn plak huhu..teringin kan, nak wat cam mne...ni untung jd org peknen nih..
  • sonok mkn kat pelita nih..ramai org..kedainya berkualiti..mknn pon sedap2..kami order 2 keping roti arab, mee goreng, sup kambing, dan ayam tandoori...marvelesss..makan sampai licin woooo.Alhmdulillah kenyang....
  • huh!! agak panjang cerita aku kali nih kan..poyo jek....tapi hari ahad baru ni mmg best ingat nak smbung p tgok wayang lepas tu tapi da x larat dah..balik rumah nak berehat plak then tidooo..

imej macro bayi dlm kandungan 17 minggu [agak2 nye baby ibu mcm ni kut..isap2 jari..eeeee tomei]



p/s - semoga Allah memberkati zuriat kami, limpahkan kurnia dan rahmat kepada kami, berkati rezeki kami dan bahagiakan kami dunia dan akhirat..amin....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails