jom ikut ku

Tuesday, June 22, 2010

badan tak sehat..risaunyeeee...tapi kini dah hocey

sebenarnye entry ni aku dah taip hari rabu ari tu lagi..tapi x dan nak abeskan sebab kene bergegas p klinik hihi.......

hari ni hari rabu bersamaan 23/6/2010..pukul 11 nanti ada appointment dengan doktor.badan tak sehat, batuk, selesema, panas badan...aku risau sesangat, bukan risau pasal diri sendiri tapi risau kat baby dalam peyut ni..sian dia huhu...malam tadi tak bleh nak tido nyenyak..start baring2 pukul 12.30 mlm, 1.30 x leh tido lagi, 2.30 x leh tido lagi..batuk teruk sangat..tekak ni terasa sangat gatal..bangun kejap p dapur masak air, minum ubat batuk pastu hirup air panas2..baru lega..3.30 baru bleh lelap sambil air hidung dan air mata meleleh2 huhu...sabo ajer
aku doa2 moga Allah percepatkan sembuhkan diri aku ni...sian kat baby je..klu ibu dia x sehat mesti dia pon x sehat kan..k lah nak bersiap2 untuk ke klinik........
.
.
.
.
.
.
cite masa kat klinik..gila baban punya la lambat nak tunggu turn masuk..konon2 appointment kol 11, aku g kol sapoloh dapat masuk kol 12..meleleh da hingus aku neh, nasib baik sebelom naik ke klinik tadi aku sempat beli roti jagung ngan air kotak soya dapat jugak alas2 perut ni..huuuuuu..masuk dalam jumpa doktor hangin je, bleh plak doktor tu melambat2 kan koje sebok melayan sms..hmmm sabo jer..dia cek suma ok cuma berat bdn je terlebih naik huhu naik 2 kilo, patutnye aku ne naikkan 0.5 jer..ape pasal ntah naik lebih2 aku bukannye makan byk cuma byk melantak je sikit2 kihkih..xpe lah nt aku maintain kan balik berat badan aku..doktor cek perut guna mesin ultra sound tu tuk kesan denyut jantung baby..cari2 x dapat kesan pon.. baby nyorok kut pastu dia kecik lg kate doktor..alah baru 16 minggu katekan.. huhu risau jugak..aku x puas hati..dah ckp kat abg next week nak g scan kat klinik lain..>..<

cite pasal batuk dan selesema aku ni..makin parah rasenye..nak mkn ubat sembarangan x berani..dalam pale otak aku ni asik duk pk kalau aku mkn ubat pon bleh mngantuk, mcm mane lah agaknye baby kat dlm tu entah2 pengsan dia huhu ~melalut je pk nyew~ bertekad pegi kedai beli madu ngan limau nipis..mmg sgt mujarab kalau kita yakin..aku bancuhkan kedua-dua bahan tu sambil baca al-fatihah, berselawat 3 kali kemudian niat untuk sembuhkan batuk aku ni..dua tiga kali aku buat menda yang sama..sebelom tido pon buat jugak..dengan izin Allah bangun pagi ni Alhamdulillah elok, sihat, bertenaga dah aku...Alhamdulillah..kesihatan sudah kembali pulih...pasni x mau makan doyan dah..makan sedap tapi kesannye x berbaloi hehe...
setakat ini dulu coretan dariku..sekian.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails