jom ikut ku

Friday, June 18, 2010

kehidupan lampau dan kini

assalamualaikum pembuka bicara...

hmmmm...terasa berbulan-bulan lamanya aku tak update blog ni..mungkin byk kekangan yang berlaku mane taknye dari bulan 1 hingga bulan 5 aku kene g pektikal di Kuale Kangsar sana..dah la jauh nun di ceruk pekan Kati membuatkan aku x bersemangat langsung nak bawak leptop apetah lagi nak online..tu pun kadang2 je online kat bilik guru sekolah..pape pun pengalaman tu dah pon berlalu :p.. sekarang result pektikal dah keluar, semuanya Alhamdulillah..sekarang hanya tunggu keputusan daripada persidangan senat , isi borang then g interview then insyaAllah posting..kalau x dpt tahun ni tahun depan gamaknya..doa2 semoga semua berjalan lancar..
Alhamdulillah..pembelajaran selama 4 tahun di UPSI dah pun tamat..sekarang matlamat terbaru adalah untuk dapat kerja je, sambi2 membina keluarga hehehe...
membina kuarga??? apekah maksudnye tuh...??
buat pengetahuna semua, aku kini dah peknen..dan bakal menjadi ibu >..<..syukur ke hadrat ilahi..Alhamdulillah
kini baby dah masuk 4 bulan..dah rasa denyut2 tuu..apa yg menarik mengenai baby ketika 4 bulan neh..mengikut buku yang aku baca 'Pedoman Amalan Ibu Mengandung'sedih sangat bila baca petikan ini..dia cakap setelah usia janin 4 bulan, ketika inilah Allah akan meniupkan roh kepadanya. termaktub perjanjian antara roh manusia dengan tuhan. ketika ini jugalah akan ditetapkan janin tersebut. sama ada lelaki atau perempuan. beragama Islam, Yahudi atau Nasrani..berapa usia kehidupannya. siapa yang akan menjadi pasangannya atau jodohnya. menjadi anak yang baik atau sebaliknya. bagaimana dan di mana di akan mati. semua itu telah sedia dicatitkan dalam loh mahfuz..aku kongsikan ilmu ni ngan abg dan kami sama2 berdoa agar roh yang ditiupkan terhadap janin kami ini akan melahirkan insan yang sgt berjasa pada dunia dan memberi manfaat untuk akhiratnya..
jantina x penting..x kesah lah lelaki atau perempuan yang penting baby sihat sempurna...sayang baby..ibu dan ayah tunggu ketibaan baby yer..besar nanti mesti jadi anak yang soleh dan solehah..
sampai disi ni saja coretan aku..huuuu dah sedih2 bila cerita pasal baby..ketemu lagi...daaaa





suka tengok baby korea ni..kalau kenan muka dia..eeee comelnya..mate syepet2 :p

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails