jom ikut ku

Thursday, August 5, 2010

Bersyukurrrr...Alhamdulillah



ini cerita pasal 5 ogos ari tu..hari p interview posting ..alhamdulillah suma berjalan lancar..tapi ade tang kelakornye..org biasa esok nak p interview, mlm tu mesti pening pulun2 study punyer kan..aku ni lain kesnya..esok nak p interview mlm tu aku p jalan2 ngan abg..klu siang tu mmg kompem aku x membaca punya....mlm tu aku ngan abg p masjid jamek la..balik masjid jamek p Giant Batu Cavves plak..jalan-jalan, makan-makan..sampai rumah da nak dekat kol 11 lebih..sampai2 je rumah terus siap2 solat..semak file, sijil2..pastikan semua dokumen penting dah masuk dalam file tu..esok idok le kelam kabut kan..pastu iron2 baju sampai la kol 12 lebih..abg dah bising2 suh tido awal sebab esok nak kene bangun awal..risau dia takut aku mamai je jwb soklan hihi..alah, abg tu bising je..bukan nye nak tolong isteri dia nih huhu..sebelom tido tu sempat la jugak aku tgok nota2 yg dibace sebelom ni kan..pastu terus tertidoo..

bangun seawal 5 pagi..mandi2, sediakan susu, bersiap..bila azan subuh berkumandang terus solat..dalam pukul 6.05 gitu kami suami isteri dah kluar rumah..alas perut dgn roti dan susu je menuju ke Putrajaya..

pukul 7.15 dah sampai kat SMK Putrajaya presint 14(1)..agak ramai jugak org..kene bekompol kat kantin sekolah tu..ramai la yg menegur-negur..almaklumla kan kita org glamer masa kat upsi dulu haha perasan kuat kan...aku kenal2 muka je derang neh tapi nama xtau sgt..layan ajer..ciri2 seorang guru yg peramah kan...

pukul 8 lebih semua org berpusu-pusu pergi sign kehadiran ikut panel masing2..wah!!! terkejut den nama aku atas sekali (panel 1, nombor 1)..dah tentu2 aku org pertama kene g redah dulu nih..tapi kira okei la x yah pening2 nak tggu turn..aku org pertama dipanggil untuk pergi ke bilik exam jawab soklan insak..sementara nak tggu kertas diagihkan tu aku x putus2 berselawat, baca doa2 agar Allah lapangkan dada aku tuk menjawab nt...ujian start pukul 9 dan berakhir pada pukul 9.30 pagi...alhamdulillah dah lepas...

pas siap2 jwb ujian tuh..ade geng2 urus setia dtg cek salinan dokumen yg derang nak..dah lengkap suma derang arahkan pergi ke bilik panel tuk test interview plak..adoii, agak berdebar jugak nak masuk sb aku org pertama neh..loceng dibunyikan tanda panel suh masuk..aku masuk dengan langkah kaki kanan..bermula dgn ucapan salam pada dua org panel tuh (sambil senyum2 meleret kan)...terus menuju ke meja dia..

"apa khabar encik..puan..ini adalah file dokumen sijil2 saya"...
"khabar baik..Nur Hidayah yer..okei sila duduk"

aku pon duduk dgn sopannye...derang berdua ni aku tgok senyum jek..dah pangkat pakcik makcik da pon hihi...aku pon x de takut sgt

"ok hidayah, sila perkenalkan diri dan latar belakang keluarga kamu"..aku pun mula lah..blablablabla....

"hmm..cuba ceritakan mengenai aktiviti kokurikulum kamu semasa di sekolah dan masa di universiti dahulu"..aku pon pe lagi, merepek lg..blablabla hihi..terbaik punyer

"sy bg masa 7-8 minit, sy nak awk promosi diri awk knp awk nak jadi cikgu"...aloh soklan kacang...aku goreng lagi..merepek...blablablabla...

"k lah hidayah, nmpk gaya kami yang kene pusing balik dgn awk (sambil gelak-gelak)..ok la awk ni bleh jadi guru yg baik sb ada ciri2 syg budak dan blablabla...

untuk panel dia, dia x kan tye pasal menda2 fakta tu semua.."mesti awak penat kan ngapal itu ini ..hehe..."dia suh jgn risau kan pasal interview ni..dia mmg akan tolong punya..cuma byk2 kan berdoa pasal soklan insak tu...sb kat situ markah tinggi...aku pon mengiyakan jer...lega rasanye dah lepassss....dalam pukul 10 lebih aku dah siap ..yipeee bleh balik..

masa turun balik tu aku tgok ade lg ramai yg tgh menunggu giliran tuk masuk ujian insak..entah pukul berapa la derang tu siap gamaknye...balik dari sekolah tu abg ajak g Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) untuk buat ic baru...kejap je berurusan sb abg dpt layanan VIP sb pakcik dia pegawai kat situ hehe...

semua dah selesai..cuma tunggu result kluar nt..tp taktau bila dalam bulan 10 kut..mudah mudahan Allah permudahkan semua..lulus temuduga ni aku dah bleh bina kerjaya sbg seorang guru..doa2 moga lulus lah..insyaAllah....

haihhh..cerita pasal interview jer..mane baby ibu nih?? diam je dia kat dalam tu..nebes kut hihi...kini baby ibu dah capai 23 minggu, dah nak masuk 6 bulan..beso da kan :p..moga baby ibu terus survive dan selamat sejahtera...


ni gambaran baby berusia 23 minggu..alo lo lo :)


p/s - Ya Allah ya tuhanku, kau permudahkan lah segala urusanku ..berkatilah rezeki kami sekeluarga..segala yg baik hanya dtg darimu..aminnn

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails