jom ikut ku

Tuesday, August 3, 2010

debaran makin terasa

assalamualaikum semua....

  • rasanya hampir seminggu lebih aku mengabaikan blog kesayanganku nih..hmmm..mmg rasa nak coretkan entry kat sini tapi xde semangat..semangat yg hilang ntah kemana..biasalah orang mengandung ni macam2 emosi mengganggu..minggu lepas dah g wat check up kat klinik test HB resulnya 9.8..bermakna aku mengalami kekurangan darah..aduhhh..x tau lah ape puncanya..lepastu tekanan darah macam nak naik..nurse dah pesan jgn terlalu stress sgt..kalau ada masalah jangan amik tau sgt..pendek kata "wat dek je" hehe...ok!! sekarang masanya kita wat deeeekk je..pikir mana yang perlu aje..
  • bercerita mengenai esok..esok bersamaan 5hb Ogos..tarikh aku mesti pergi ke Putrajaya untuk menjalani sesi temuduga guru sandaran siswazah terlatih (GSST)..hampir seminggu jugak mengulangkaji pelbagai isu2 mengenai pendidikan..mula2 agak tepu jugak otak ni tapi bila baca perlahan-lahan rupanya banyak info yang aku dpt..sebelom ni tak tau sgt perkembangan pasal pendidikan kat Malaysia ni even belajar 4 tahun di UPSI mmg pior pendidikan :)...haihhhh mmg ler masa belajar dulu semata-mata untuk lulus exam je..pemahaman dan aplikasinya kureng..xpe lah kan menda dah lepass..
  • byk isu yang aku study antaranya mengenai PPSMI, MBMMBI, NKRA, PIPP, perkembangan struktur organisasi KPM, sejarah pendidikan, peranan panitia, FPK, rukun negara, isu-isu pendidikan terkini, bajet 2010 (pendidikan) dan lain2..lepas tu ada jugak cuba2 buat soalan insak yang dibeli oleh abg kat kedai2 buku..mudah-mudahan segala isi pengetahuan yang aku baca ni dapat melapangkan dada dan fikiran aku untuk menjawab soalan interview yang penemuduga tanya esok...ramai kawan2 dah lepas interview dan macam2 diorang cerita huhu..soklan insak susah la hape..xpe lah aku redho dan berusaha untuk turn aku esoknya..moga-moga Allah permudahkan segala urusan nanti..sehinggalah ke urusan posting..klu boleh nak cepat dpt posting..sekurang-kurangnya dapat membebankan tanggungan keluarga dan mendidik anak bangsa dgn jayanya hihi..
  • ok lah...setakat disini saja coretan ikhlas dariku..nanti bersua lagi...dadaaaaaaa

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails